Wednesday, December 26, 2012

Cutiku!!♥♥

Assalamualaikum and hye everybody..:D


         Dah nak dekat sebulan gak la aku bercuti. Ade berlaku mixed feeling sedikit ye di sini. Rasa gembira sesangat, bosan sesangat, macam2 lagi la. Nak kerja papaku nggak kasik dong,. Ish2. Jadi aku kena menghabis bogheh dan segala makanan yang ade dekat dalam dapur rumahku itu. *skema tak ayat tu.. MUAHAHA..

I must have new holidays activity plan. First sekali, aku nak start belajar menjahit manik. Suka tengok manik2 sekarang ni. Jadi nak try buat la,. Kononnye ade la basic jahit2 manik ni masa belajar seni dulu kan.. buat punya buat, jadi jugak la sikit sikit. Walaupun tak berapa nak cantik sangat kan..
Tadaaaa.......!!!

Dah siap satu tu, dah rasa malas dah nak buat.. Macam2 la alasannye. Banyak colour manik tu matching la, takde tu la...ape laa. hish.. Ngada-ngadanye. Menci. hahaha

Next, tengah-tengah duk makan tu, aku pon tertengok le oven/microwave yang mama beli tak guna2 dari saat ia dibeli. Kena guna ni.. tak bagus kalau tak diguna dan dibiar begitu saje. Aku pun nk try la pulak belajar memasak.
Mama kata kena buat yang basic2 dulu,...
 Mula2 belajar masak nasi goreng. Menjadik jugak la aku buat. Belajar sengsorang lak tu, tapi thru Mr Google la kan. Hahaa.



Lepas tu tgk trend sekarang ni, org sibuk buat durian crepe la pulak. Nak try jugak!! Lawa tak?? hahaha



Next, aku nak belajar pulak buat kek,. First2 belajar buat kek yang senang dulu iaitu kek marble. Yeaahh jadik..:D ...Then, buat pulak kek chocolate moist and kek batik for birthday and PMR result celebration. First try tak jadik sangat. Tapi boleh untuk dimakan ye. Hahaa. Second try moist chocolate cake, alhamdulillah jadik jugak akhirnye. Kitee syukewww.


first try!! tak lawa sangat..:(
second try.. lawa kan.. hihihi

Lepas tu, buat pulak cream puff... yummy!!! sedap gileeeee and senang je nak buat ni..cuma letih la sikit kalau nak buat benda alah ni, sebab dia kecik je. letih nak menunggu dia masak sesatu.. haha



Delicious!!!



 hahaha, tu la keje aku bila dah cuti sebulan ni, berat pun makin naik bila asyik buat kek aje kan. hahahaa.

kalau sesape nak merase kekku and kuih muih ku yang tak seberapa, dm je!! 
*ceittt,macam ade je org nak rasa kan!! haha

Alright,till then ya!! Babai.. peace y'all..................

2 comments: